Egy tévécsatornának, újságnak, rádiónak egy értéke van: az ott dolgozók szellemi függetlensége. Ha ez elvész, akkor onnantól kezdve az a médium propagandatermék. Ez felvállalható, csak akkor a fogyasztók egy részéről lemondunk – mert van, aki nem akar pártmédiát fogyasztani. Az Origo és a Tények a TV2-n már átlépték ezt a határt, amikor Facebookon fizetett hirdetésekben nyomták a sokszor hamis, megkonstruált (nem ott és nem akkor készült, nem migráns elkövetőket érintő) migránsbűnözős videókat, azzal a szöveggel: Ezt akarjátok?
Ekkortól egyértelmű, hogy ezek nem cikkek, hanem a Fidesz propagandaanyagai. Innentől már csak egy lépés az a hűségeskü, amit a Tv2 riporterei letettek Orbán Viktornak, amihez hasonlót a putyini médiában is nehéz találni.
Miért ne tehetnék ezt? Magánkézben lévő médiaérdekeltségek azt tesznek, amit a tulajdonos jónak lát, legfeljebb a nézők majd elpártolnak.
Nem teljesen igaz ez, mert hamis videókkal más vallások képviselői ellen hergelni (“jönnek a muszlim migránsok”) a médiatörvénybe ütközik: ez uszítás, gyűlöletkeltés. És a médiatörvény betartását a NMHH és a Médiatanács van hivatva ellenőrizni. Amely szervek nem teszik ezt, jé – fideszes vezetés alatt állnak.
Hogy milyen ereje van a médiának: az 1994-es ruandai mészárlássorozat kiterjedésében segített egy rádióadó, amely beolvasta a tuszi címeket, neveket, akiket le kellett vadászni a hutuknak – 800 ezren haltak meg.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: